בניית תוכן – יצירת תוכן איכותי באתר

המזון אותו מנועי החיפוש אוהבים הוא טקסט, והרבה. לכן, בניית תוכן איכותי באתר היא אחת המטלות החשובות ביותר העומדות בפני בעל אתר המעוניין לבצע קידום אתר בתוצאות מנועי החיפוש. אתר בעל תוכן טוב הוא:

  • יותר דפי מידע.
  • יותר תוכן ייחודי ואיכותי.
  • התוכן ברור וממוקד.

כאשר התנאים הללו יתקיימו, כך ירבו סיכויי האתר להופיע גבוה בתוצאות מנועי החיפוש.

בניית תוכן – רווי מילות מפתח

בנייה נכונה של תוכן אתר תשלב בין תוכן אמיתי ומועיל למשתמש, לבין רוויה נכונה של מילות מפתח בתוך הטקסט. מילות המפתח יהיו פזורות לכל אורך הטקסט, ויש לוודא כי הן קיימות גם בסוף הדף. עם זאת, הימצאות מילות המפתח בראש הדף היא החשובה ביותר. בניית דפי נחיתה מתאימים ורלוונטים היא אופציה נהדרת למקד את התוכן.

בניית תוכן – פיזור התוכן מן הגדול לקטן

את תוכן האתר כדאי לבנות במבנה היררכי המכתיב למעשה את מבנה האתר – מן הגדול אל הקטן. הכוונה היא שאת הנושאים הרלוונטיים (גדולים) ביותר ממקמים בדף הבית, נושאים ברמת חשיבות פחותה (קטנים) בדפים הראשיים של האתר, ואת הנושאים השוליים יותר(קטנים יותר) בדפים שמקושרים אליהם. עם זאת, כדאי להימנע מיצירת היררכיה בה יש יותר מדי רמות של נושאים – שלוש רמות יהיו בהחלט מספקות.
דוגמא לשלוש רמות:
נעליים -> נעלי ריצה -> רכישת נעלי ריצה

בניית תוכן – אסטרטגיה

המטרה העיקרית בעת קידום אתר היא להשאיר את הגולשים באתר, ואיזו דרך טובה יותר יש מאשר לספק להם את מה שהם מחפשים? אם יש לכם באתר תוכן רב, הרי שקיים סיכוי גבוה יותר שבין הדפים השונים יופיע גם התוכן שהמשתמש מחפש.לדוגמא, תוכן חדש מקורי ומעניין סקרים למיניהם אשר ישאירו את הגולשים זמן רב יותר באתרכם, גם פרמטר זה נמדד על ידי מנועי החיפוש (sticky cite).

בניית תוכן – הוספת תוכן

מנועי החיפוש נוטים לבקר יותר באתרים בהם התוכן מתעדכן באופן רציף (הם בודקים את השינוי ). לכן, הוספת תוכן כל פרק זמן מסוים הוא הכרחי ביותר . במקביל, כדאי לעבור ולעדכן את דפי האתר הקיימים מדי פעם, אפילו עדכונים מינורים, כדי להראות למנועי החיפוש שדפים אלו הם דפים "חיים".

בניית תוכן – מדידת רמת האופטימיזציה של תוכן

מספר הפעמים בו מופיעה מילת מפתח בתוכן הדף משפיעה על שלושה מדדים עיקריים:

צפיפות

כאשר לוקחים את מספר הפעמים בו מופיעה מילת מפתח מסויימת, ומחלקים במספר המילים הכולל בדף, מקבלים את הצפיפות של מילת המפתח. מקובל לחשוב כי צפיפות של 3%-7% (כלומר – 3-7 חזרות על מילת המפתח על כל 100 מילים בדף) היא המיטבית, אך לכל מומחה ב קידום אתרים יש דעה שונה בעניין הזה. צפיפות גבוהה מדי עלולה להפעיל מסנן זבל (Spam Filter) שעלול לגרום לדחיקת הדף מטה בתוצאות החיפוש.

סמיכות וסדר

במידה ומדובר בצירוף מילות מפתח (יותר ממילה אחת), אז יש חשיבות גבוהה מאד לכך שהמילים יופיעו כשהן סמוכות זו לזו עד כמה שניתן, ושיופיעו בסדר הנכון.

מרכזיות

מילות מפתח אמורות להיות מרוכזות בחלק העליון של הדף, כך עולה חשיבות המילה. כמו-כן חשוב אם הן מופיעות בחלק בראשון של התגים השונים ובחלק הראשון של פסקאות בטקסט.
כלי המאפשר מדידת רמת האופטימיזציה של תוכן הדף.
Internet Business Promoter

כפילות תוכן

כאשר מנוע החיפוש מזהה כי שני דפים/אתרים מכילים את אותו התוכן, בדרך כלל הדף עם ה- page rank הגבוה יישאר והשני יעלם.
ממה להיזהר?
1. דפים שונים עם אותה כותרת תנו לכל דף באתר Title ייחודי משלו. אם הבעיה נובעת מכך שהמערכת שלכם דינמית, ויוצרת את הדפים באופן אוטומטי, רצוי לתת לכל דף גם תג מטה Description שונה.
2. תשומת לב לאותיות חיבור
אותיות יחס (הגדר, למלון). המילה הגדר לדוגמא, שונה מהמילה גדר בעיני מנועי החיפוש, ולכן יש לשים לב כי מילות מפתח מופיעות בתוכן של האתר שלכם כשהן ללא תוספות לא רצויות.