מחקר מילות מפתח

הבסיס לשלב הראשון בקידום אתר – מחקר מילות מפתח.
כאשר מנסים להחליט כיצד לבצע קידום אתרים, אתם צריכים תמיד להתחיל באפיון מטרותיו של תהליך קידום האתר. השאלה המרכזית היא "אילו מילות חיפוש המשתמש הפוטנציאלי שלי עשוי להקליד בשדה החיפוש של גוגל?".

הרחבת רשימת מילות מפתח

השלב הראשון בבניית רשימת מילות מפתח הוא הרחבה של הרשימה כדי שתכלול את כל הנושאים העיקריים בהם עוסק האתר שלכם. את ההרחבה ניתן לבצע באמצעות בחינה מדוקדקת של תוכנו של האתר שלכם, תוך רישום של המילים, צירופי המילים והביטויים המאפיינים את חלקי האתר השונים.
בחירת מילות המפתח דורשת שלושה שלבים:

בחירת המילה הנכונה

אתם מעוניינים שאנשים שיגיעו לאתר שלכם בעקבות חיפוש מילה מסוימת באמת ימצאו את מבוקשם. לפיכך, אם האתר שלכם עוסק ב ניהול קשרי לקוחות, רכזו את מאמצכם במילה זאת

בחירת רוחב תחום מיטבי

אם תנסו להיכנס לתחום רחב מדי, אתם עלולים לגלות כי התחרות בו קשה מאד, ולמרות כל מאמציכם לא תגיעו לתוצאות טובות. מצד שני, אם תתרכזו בתחום צר מדי, אתם עלולים להגיע לתוצאות טובות במנועי החיפוש, אך בנושא לא רלוונטי,לדוגמא תחום רחב מידי ניהול קשרי לקוחות, לעומת זאת תחום צר מידי ניהול קשרי לקוחות בשדות ים.

הטיות של מילות המפתח

כל מילה יכולה להופיע ביחיד, רבים, ועם אותיות קישור (ל, מ, ב, ה, כ). כתבו את המילים העיקריות שלכם גם בעברית וגם באנגלית, כולל כתיבה בעברית של המילה הלועזית. לדוגמא, ניהול קשרי לקוחות או CRM

איתור "אתר נחיתה" טוב

איתור המקום אליו אתם מעוניינים להפנות חיפושים בנושא "ניהול קשרי לקוחות" בתוך האתר שלכם. על מקום זה להיות מרכזי באתר (כלומר לא מוחבא באיזו פינה אליה קשה להגיע), ולהכיל מידע איכותי בנושא ניהול קשרי לקוחות. על דף זה גם לעבור אופטימיזציה עבור אותה מילת חיפוש, חשוב לדעת שזמן טעינת דף הנחיתה גם נלקח בחשבון על ידי GOOGLE לגבי מיקום המודעה.

הגדרת היררכיה בין מילות החיפוש

מילות חיפוש בעדיפות ראשונה יקודמו בדף הראשי ואילו מילות בעדיפות שנייה יקודמו בדפים עם קישור מהדף הראשי ומילים בעדיפות נמכה יקודמו בדפים מרוחקים מהדף הראשי.

שיטות לחיפוש מילות מפתח

איתור מילות מפתח מתאימות לאתר.

מנהלים ובעלי אתרים בדרך כלל ידעו מהן מילות המפתח המתאימות ביותר לאתר

בדיקת התחרות

בדיקת אתרים נוספים בתחום המתחרים בכם, ובדיקת מילות המפתח המופיעות באתרים אלו. כדאי לבצע גם בדיקה של התחרות באנגלית כדי לקבל רעיונות לתרגום

בדיקת הלוגים

בדיקת יסודית של הלוגים תמצא לעיתים קרובות מונחי חיפוש אותם ביצעו גולשים שהגיעו לאתר, עליהן לא חשבתם קודם. לא מספיק להסתכל בסטטיסטיקות של האתר, מאחר ואלה בדרך-כלל מראות רק את מילות החיפוש הנפוצות ביותר.

מילים נרדפות

למשל במקום מסעדה ניתן לחפש מסעדנות מסעדן הסעדה להיות קרוב למילת המפתח הרצוייה ככול הניתן יכול לחסוך גם הרבה כסף בקמפיינים ממומנים

Google adwords

ניתן לקבל הרבה מידע לגבי תחרות בין מילים, ואילו מילים הם הנפוצות ביותר במנועי החיפוש של גוגל. ניתן למצוא מהיא מילת המפתח בעלת החיפושים החודשיים הרבים ביותר, וכמובן ניתן לראות מילות מפתח שדומות למילות שאתם מעוניינים ויש שם פחות תחרות, ככול שיש יותר תחרות כך הפריסום לאותה מילה יהיה יקר יותר, אך יש דרכים להתגבר על כך.

מעקב אחר התוצאות

מילות חיפוש מוצלחות

אילו מילות מפתח מביאות אליכם את מירב התנועה ואילו לא? אילו מילות מפתח מביאות משתמשים שגם ממשיכים הלאה לדפים אחרים בתוך האתר? את האופטימיזציה עבור אילו מילות מפתח יש לשפר?

מילות חיפוש נוספות

לעיתים קרובות תגלו שמשתמשים ביצעו חיפושים עליהם כלל לא חשבתם, ובכל זאת הגיעו אליכם. במצב זה כדאי לבדוק האם אתם ממוקמים היטב עבור מילות מפתח חדשות אלו, או שמשתמש מצא אתכם בדף השני או השלישי של תוצאות החיפוש. יתכן כי כדאי לחשוב על אופטימיזציה גם עבור מילים חדשות אלו.