מדריך להקמת חנות אינטרנטית

אם בעבר רבים היו סבורים שהקמה של חנות וירטואלית באינטרנט הוא דבר פשוט, ואפשר להתבסס אפילו על תבניות מוכנות כדי לעשות את זה, היום ברור יותר שמדובר בעניין הרבה יותר מורכב. אם אתם מחפשים מדריך להקמת חנות אינטרנטית בעצמכם, תוכלו למצוא מגוון רחב של מדריכים כאלו, אך מומחים יוכלו לבצע עבורכם את העבודה באופן מקצועי, יעיל וכזה שיביא תמורה לכסף שלכם.

 

מה צריך כדי להתחיל את התהליך?

תקציב להקמת האתר

מתחילים בקביעת התקציב להקמת האתר כולל כל התהליכים והאלמנטים שהוא יצטרך לכלול. השלבים ההתחלתיים יתחילו בעבודת תכנות, ימשיכו בעבודות שיווק, יח"צ, צילום וקידום, תוכן ובקביעת התהליכים שהאתר יאפשר ללקוחות. במסגרת תהליכים אלו אפשר להיעזר במערכות שונות עליהן נרחיב בהמשך, כך שלא תצטרכו לעשות הכל לגמרי בעצמכם באופן ידני. התהליך הזה ייקח זמן, וכדאי לקבוע יעד להתחלה ולסיום כולל בלת"מים.

וכמה זה אמור לעלות אתם שואלים? ובכן, נתחיל בכך שעלות הקמת האתר הראשונית תעלה בין 8000-ל-15,000 שקלים, תלוי במתכנת ובהיקפי העבודה הצפויים לו (תלוי חנות). יהיו לכם עלויות נלוות וקבועות הנוגעות לאחסון האתר ולשימוש בשרת, שימוש בדומיין, תשתית, תוספים, אפשרויות תשלום וסליקת אשראי, תעודות שונות, אבטחה וכו'.

בניית קטלוג המוצרים והתוכן של האתר

השלב הבא הוא להתחיל בפרסום המוצרים באתר, בכתיבת התוכן עבורם (ארוך או קצר לפי הדרישה) וגם תוכן לאתר עצמו, למשל: עמוד אודות, עמוד יצירת קשר, מאמרים למגזין/בלוג וכמובן התוכן למוצרים עצמם לרווחת הלקוחות. כל המידע הזה ימלא את האתר שלכם, ישרת אתכם ואת הלקוחות וכמובן יעזור לכם להתברג גבוה יותר בתוצאות החיפוש בגוגל.

עיצוב נעים ומרשים

מלבד האתר עצמו, המערכות שיעזרו לכם לנהל אותו (עליהן נדבר מיד) וכמובן התוכן שבו, חשוב מאוד להקפיד על עיצוב מודרני, עכשווי ואסתטי. יש לכך מספר יתרונות:

  • עיצוב מרשים ואסתטי משפר את התחושה של הגולשים, וימנע מצב שבו הם נוטשים את האתר בגלל מראה לא מושקע או כזה שעלול לגרום להם לחשוד שמדובר באתר לא רציני.
  • עיצוב כזה יגרום לגולשים להישאר הרבה יותר זמן באתר, מה שיגדיל את הסיכויים לכך שסל הקניות שלהם יהיה יותר גדול. בסופו של דבר, זה יביא לכך שהם גם יחזרו שוב.

 

שיווק ופרסום

לאחר שהאתר שלכם מוכן, כדאי להתחיל בשלב השיווק והפרסום. האתר שלכם חדש ועדיין אף אחד לא מכיר אותו, ויש כמה דברים שתוכלו לבצע כדי לפרסם את האתר כמו קידום ממומן, פרסומות, שיווק ברשתות החברתיות, קידום אורגני ועוד.

 

אלו מערכות דרושות לחנות המקוונת שלכם?

 

מערכת לניהול תוכן  cms

מערכת ניהול תוכן cms היא מערכת חכמה שמאפשרת לנהל את התוכן באתר האינטרנט שלכם. מדובר במערכת חשובה מאוד לפעילות התקינה והשוטפת של האתר. אתרי אינטרנט ללא מערכת ניהול תוכן איכותית לא יכולים לבצע את העבודה בצורה מקצועית, וברוב המקרים יש לכך השפעה על התברגות האתר בתוצאות החיפוש של גוגל. לכן אחד הדברים החשובים שעליכם לוודא לפני שאתם מתחילים בהקמה של חנות אינטרנט, בין אם בעזרת מדריך להקמת חנות אינטרנטית עצמאי ובין אם בעזרת חברה מקצועית, הוא שתהיה לכם מערכת לניהול תוכן איכותית, נוחה לתפעול ומקצועית, כזו שתאפשר לכם לנהל את התוכן באתר בצורה הטובה ביותר.

חשוב לזכור שאיכות התוכן ונוחות השימוש באתר עצמו הם חלק בלתי נפרד מחוויית הרכישה הדיגיטלית כיום, וכדאי להשקיע בחוויה הזו משום שהיא תשרת אתכם כשתרצו לקדם את האתר. היא תציג ללקוחות שלכם אתר מקצועי ועשיר יותר, וכזה שמציג תוצאות רלוונטיות ועדכניות.

מערכת  crm

עוד מערכת חשובה מאוד בכל חנות אינטרנטית היא מערכת CRM מערכת זו מיועדת לניהול לקוחות, לעקוב אחר הרכישות השונות, לשמור על קשר עם הלקוחות ולנהל בחוכמה את הלידים, לבצע פרסום ממוקד ללקוחות שרכשו באתר בעבר, ועוד. כל פרט כזה יכול לשפר את החנות שלכם, את יכולות הניהול ואת התקשורת עם לקוחות. בסופו של דבר, כל אלו יביאו לעלייה באיכות השירות ובהכנסות גבוהות יותר בעקבות ניהול נכון של לקוחות קיימים וחדשים. גם פונקציות נוספות וייחודיות יכולות לשרת אתכם היטב, כמו חיבור לכל ספקי דואר ישראל או חיבור לתוכנות צד ג' כמו "רווחית", שאותה אנו מציעים כחלק מהשירות שלנו.

ומה עושים עכשיו?

לאחר שהחנות שלכם מוכנה, המערכות מתפקדות באופן מלא ואתם מוכנים לקבל הזמנות, חשוב להשקיע בתחזוקה השוטפת של האתר ובאיתור בעיות טכניות בעת הצורך. העסיקו לצדכם צוות מנצח שיעזור לכם לטפל בכל תקלה. הדבר נכון במיוחד כשמפעילים מערכות שונות לניהול החנות והעסק, וכדאי לבחור בספק שיעזור לכם בכל בעיה.

סיכום

פתיחת חנות מקוונת היא עסק בעל פוטנציאל גדול בשוק של היום, וחשוב לדעת מה נדרש כדי להקים את החנות, אילו משאבים דרושים, אילו מערכות תצטרכו לצדכם ומה אתם צריכים לדעת לפני שיוצאים לדרך. כל אלו יובילו אתכם להצלחה ויבנו אתכם כעסק מצליח, ויובילו את האתר שלכם לבניית מוניטין איכותי, שירות נהדר וכמובן צבירת לקוחות נאמנים ולקוחות חדשים.

דילוג לתוכן