ניהול ארגוני נכון – הוא המפתח להצלחת כל עסק. ניהול הארגון הוא משימה לא פשוטה. בכדי שארגון יעבוד בצורה היעילה ביותר, תוך שימוש במינימום משאבים והפקת מקסימום רווחים – יש צורך באסטרטגיית עבודה נכונה. איך מגיעים לאסטרגיית העבודה האפקטיבית ביותר? מה הם הכלים שיעזרו לארגון שלכם להתנהל טוב יותר?
ניהול ארגוני – למה הכוונה?
ניהול ארגוני, הוא שם כולל לכלל המאמצים הנעשים בארגון על מנת להגיע למצב בו מתקיים סדר ותיאום בין כל חלקי הארגון – המאפשר הגעה ליעדים שהציב לעצמו הארגון, בזמן הקצר ביותר ובשימוש מינמלי במשאבים העומדים לרשות העסק.
ארגון שמתנהל נכון, הוא כזה שבו כל חבר בארגון יודע מהו תפקידו, מה מסגרת הזמן העומד לרשותו על מנת למלא תפקיד זה, ומי הם שאר חברי הארגון, ומהו תפקידם.
ארגון מנוהל היטב, מאפשר לכל בעל תפקיד בחברה להתמקד בתפקידו. תהליך עבודה ברור, מסודר ופשוט – מעניק מוטיבציה ו"חוסך" בלבול, מאמץ מיותר ובזבוז זמן יקר אצל העובדים – ובכך משפיע, בסופו של דבר, על התפוקה.
איך מנהלים נכון ארגון?
אחת השאלות הנפוצות בקרב בעלי ארגונים ועסקים, היא כיצד מנהלים נכון צוות עובדים וקהל לקוחות? חשוב מאוד להבין, שבכדי לענות על השאלה (החשובה) הזו, קודם כל יש להבין באיזה שלב ומצב הארגון שלכם נמצא.
- מצב ניהול העובדים:
– האם ישנה חלוקת תפקידים ברורה? האם כל עובד מודע לתפקידו, ולתפקידם של שאר חברי הארגון?
– האם כל עובד מודע למסגרת הזמן העומדת לרשותו, על מנת לבצע את תפקידיו?
– האם רוב העובדים מנהלים את עצמם?
– האם יש עובדים שנמאים בשלב מתקדם של ניהול עצמי, שניתן לקדם לתפקידים בכירים יותר, ולהאציל עליהם סמכויות?
- מצב ניהול הלקוחות:
- האם מאגר הלקוחות שלכם מסודר?
האם הוא מכיל כמה שיותר מידע על לקוחות קיימים\לקוחות פוטנציאלים, שמאפשר לעובדים לגשת לכל פניה בצורה ממוקדת, עם די ידע מקדים על הלקוח?
האם מופיע בו תיעוד התנהגות צרכנית קודמת, שמאפשר לנציגים שלכם לשער אילו עוד שירותים\מוצרים עשויים לעניין את הלקוח הקיים בעתיד?
- האם ישנה אוטומיזציה של הפעולות הטכניות השונות של תהליך המכירה, שמאפשרת לנציגי המכירות שלכם לסיים מכירה אחת במהירות רבה יותר, ולעבור למכירה הבאה?
- האם הלקוחות שלכם יכולים לפנות אליכם דרך ערוצי תקשורת שונים, דבר המאפשר להם נוחות מרבית ומאפשר לכם לקלוט ולטפל בפניות שלהם ביעילות רבה יותר?
הדרכת מכירות מקצועית – ניהול מערך מכירות נכון
כלי חשוב שיעזור לארגון שלכם להתנהל טוב יותר, הוא הדרכת מכירות מקצועית לעובדי מערך המכירות שלכם.
הדרכת מכירות מתאימה גם לאנשי מכירות חדשים שאינם מנוסים דיים, אך לא רק. הדרכת מכירות היא כלי יעיל עבור כל איש מכירות, בכל רמה. הדרכת מכירות מסוגלת לקחת אנשי מכירות טובים – ולהפוך אותם לטובים הרבה יותר. בהנתן הכלים המתאימים, אנשי מכירות מיומנים מסוגלים להתמודד עם אתגרים הכרוכים במכירה בקלות רבה יותר ובפחות מאמץ, עם סיכויים גדולים יותר לאחוזי סגירה גבוהים.
מערכת CRM – ניהול לקוחות נכון
מערכת CRM היא כלי נוסף וחשוב ביותר בדרך לניהול ארגוני נכון. היתרונות והתועלת של מערכת CRM הם רבים ולכן היא פופולארית ומקובלת מאד בקרב ארגונים כמערכת ניהול מתקדמת לטיפול בלקוחות.
מערכת ניהול לקוחות, (CRM (Customer Relationship Management) היא מערכת שבאמצעות כלים של טכנולוגיית המידע, מאפשרת לארגון לנהל את הקשר עם לקוחותיו ביעילות המרבית.
מערכת CRM עוזרת לארגון לייעל לא רק את התקשורת מול הלקוח, אלא גם את ניהול הזמן בביצוע המשימות השוטפות של העובדים, על מנת לייצר תפוקה גדולה יותר תוך שימוש מינימלי במשאבים הקיימים.
- המערכת כוללת אפשרות לארגון מידע מפורט על לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאלים (פרטים אישיים של הלקוח, הסטוריה של התנגות צרכנית, העדפות, וכן הלאה).
- מאפשרת אוטומטיזציה של תהליך המכירה ותהליכים אחרים
- כוללת פעולות שיווקיות ללקוחות חדשים, יחד עם פעולות שונות לשימור לקוחות קיימים
- מודדת תדיר את הרווח והיעילות שהארגון מרוויח כתוצאה מכל פעולה ופעולה